Angle right Facebook LinkedIn YouTube Clear input content Loupe Loupe

Tenk innenfor sirkelen

En ny puls av kampanjen «sammen er vi en god sirkel» lanseres i høst. Som tidligere er målet med kampanjen å vise frem samfunnsansvaret medlemmene våre tar for glassemballasjen, og å bidra til å trygge forbrukerne på at de kan velge glassemballasje med god samvittighet. Glassemballasjen som leveres til gjenvinning blir nye produkter- igjen og igjen.

Tenk innenfor sirkelen

En ny puls av kampanjen «sammen er vi en god sirkel» lanseres i høst. Som tidligere er målet med kampanjen å vise frem samfunnsansvaret medlemmene våre tar for glassemballasjen, og å bidra til å trygge innbyggerne på at de kan velge glassemballasje med god samvittighet. Glassemballasjen som leveres til gjenvinning blir nye produkter- igjen og igjen.

Som en del av kampanjen har vi også laget en film som hyller alle de i hele landet vårt som sørger for innsamling og transport av glassemballasjen, slik at den kan gjenvinnes. Se filmen her.

-Denne høsten har vi gleden av å samarbeide med Coop, Lerum, Rema og Barilla. Inkludert høstens puls har 14 selskaper vært med. Vi har til gode å oppleve at noen har takket nei til å være med. Vi velger å tolke det som at kampanjen er et positivt tiltak for medlemmene våre, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Sirkel, Gunhild Solberg.

Her er noen sitater fra medlemmer som har vært med på kampanjen tidligere:

SANTA MARIA

«Vi er stolte av at vi med Santa Maria BBQ Sauce fikk være med på Sirkel sin kampanje. Filmen viser på en fin måte at det å resirkulere har en stor verdi. Vi tror det inspirerer forbruker til å gjøre en innsats når de ser hva som faktisk skjer med glasset i verdikjeden – at det blir til ny og flott glassemballasje. Vi setter stor pris på vårt medlemskap i Sirkel.»

Kine Kotte, Country Marketing Manager, Paulig.

COCA COLA

«Sirkulærøkonomi for emballasje i mat- og drikkevareindustrien er en del av løsningen på våre felles klima- og miljøutfordringer. Kam – panjen «Sammen er vi en god sirkel» forklarte betydningen av resirkulering av glass på en veldig fin måte og synligjør hvordan vi alle kan bidra i hverdagen.»

Per Hynne, Kommunikasjonsdirektør Coca-Cola Europacific Partners Norge

SMAKEN AV GRIMSTAD

Vi har produsert glass med langtidsholdbare grønnsaker fra gårder i Grimstad i mer enn 100 år. Glassemballasjen er viktig for oss fordi den bevarer grønnsakenes kvalitet over lang tid. Vi setter derfor stor pris på at vi har fått være en del av Sirkel sin kampanje og gjennom det bidra til fokus på kildesortering og synliggjøre glassemballasjen som et bærekraftig alternativ – fordi den kan resirkuleres i det uendelige. Tusen takk til bonden Anders for de gode rødbetene, og tusen takk til Sirkel for en flott kampanje!

Marianne Sverdrup Hansen, Salgs- og markedssjef, Smaken av Grimstad AS

OSKAR SYLTE MINERALVANNFABRIKK A/S

«Oskar Sylte er takknemlig for muligheten til å delta på denne kampanjen. Glassflasker utgjør en stor del av vår portefølje, og det er viktig for oss å vise at vi som medlem tar vår del av ansvaret. Sirkel formidler verdien av å resirkulere glass på en veldig klar og tydelig måte til forbruker. Takk til Sirkel og alle medlemsbedriftene – «Sammen er vi en god sirkel»!»

Stian Vatne, Markedssjef Oskar Sylte Mineralvannsfabrikk AS

Høstens kampanjepuls vil gå på kino og sosiale medier frem mot jul. Kampanjens landingsside

Her er høstens filmer:

Lerum- Tenk innenfor sirkelen
Rema 1000- Tenk innenfor sirkelen
Barilla- Tenk innenfor sirkelen
Coop- Tenk innenfor sirkelen